News Release / Communiqué

September 21, 2020

Architecture schools present first pan-Canada lecture series

Canadian Council of University Schools of Architecture offers live-streamed lectures on theme of diversity.

Poster of the Pan-Canada Lecture Series 2020 – 2021
Global Perspectives: Pan-Canada Lecture Series 2020 – 2021

Waterloo, ON – The Canadian Council of University Schools of Architecture (CCUSA) initiated its first pan-Canada lecture series in response to COVID-related restrictions on traveling and large gatherings, inviting students and practitioners across the country to join the conversation.

The 12 schools of architecture agreed upon “diversity” as the theme for this year. The school are taking turns to present two lectures a month starting on the west coast and moving across Canada.

“With the forced move online, CCUSA saw an opportunity to connect across the country and beyond, and I want to thank everyone who collaborated to make this happen in a rather short period of time! I have high hopes that this first pan-Canada lecture series will set up a new trajectory for how the twelve Schools of Architecture across Canada can come together to engage in thought-provoking discussions,” comments Anne Bordeleau, chair of CCUSA. “Offering a significant occasion to gather students, academic and professionals in one conversation, the series is a platform for a remarkable group of speakers and respondents, and a springboard into the rich territory that the reframing of architecture unshadows.”

For professionals, lecture attendance counts towards continuing education credits.

At the next event, “Equity in Design + Design Education”, Alberto de Salvatierra will moderate a conversation with Wandile Mthiyane, Dr. Craig Wilkins, Martina Jileckova and Vivian Ton.

Fall schedule and registration information at http://study-architecture.ca/pancanada2021

Media contacts

Nene Brode | 647-915-5265 | nene.brode@daniels.utoronto.ca
Vita Leung | 587-893-8188 | vita.leung@ucalgary.ca

About CCUSA

The Canadian Council of University Schools of Architecture (CCUSA) is a council of the academic heads of the Canadian Architectural Certification Board (CACB) accredited programs of architecture in Canada.  CCUSA advocates for architectural education to the universities, the profession and society as a whole, shares knowledge and expertise, develops positions on issues of concern in architectural education, represents the schools of architecture on the boards of our collateral associations, and advances topics pertinent to architectural education.  The Council is critical in promoting nationally and collaborating internationally to further the goals of architectural education in Canada.

21 septembre 2020

Les écoles d’architecture présentent la première série de conférences pancanadiennes

Le Canadian Council of University Schools of Architecture offre des conférences en direct sur le thème de la diversité.

Poster of the Pan-Canada Lecture Series 2020 – 2021
Global Perspectives: Pan-Canada Lecture Series 2020 – 2021

Waterloo, ON – En réponse aux restrictions liées à la COVID-19 sur les voyages et les grands rassemblements, le Canadian Council of University Schools of Architecture (CCUSA) a lancé sa première série de conférences pancanadiennes invitant les étudiants et les praticiens de tout le pays à se joindre à la conversation.

Les 12 écoles d’architecture se sont entendues cette année sur le thème de la « diversité ». À raison de deux rendez-vous par mois, en commençant sur la côte ouest et traversant le Canada, les écoles présenteront à tour de rôle une conférence.

« Avec l’inévitable migration des activités en ligne, le CCUSA a vu une occasion de se rassembler à travers le pays et au-delà. Je tiens à remercier tous ceux qui ont collaboré à ce que cela se produise dans un laps de temps très court! J’ai bon espoir que cette première série de conférences pancanadiennes établira une nouvelle trajectoire dans la façon dont les douze écoles d’architecture du Canada peuvent se réunir afin de s’engager dans des discussions stimulantes », commente Anne Bordeleau, présidente du CCUSA. « Offrant une occasion significative de rassembler étudiants, universitaires et professionnels, la série est une plate-forme pour un groupe remarquable de conférenciers et de répondants, et un tremplin vers le riche territoire qu’une architecture ainsi recadrée permet de mettre en lumière. »

Pour les professionnels, la participation aux conférences compte pour des crédits de formation continue.

Lors du prochain événement, «Equity in Design + Design Education», Alberto de Salvatierra animera une conversation avec Wandile Mthiyane, Dr. Craig Wilkins, Martina Jileckova et Vivian Ton.

Horaire d’automne et informations d’inscription : http://study-architecture.ca/pancanada2021

Media contacts

Nene Brode | 647-915-5265 | nene.brode@daniels.utoronto.ca
Vita Leung | 587-893-8188 | vita.leung@ucalgary.ca

À propos du CCUSA

Le Canadian Council of University Schools of Architecture est un conseil des directeurs universitaires des programmes d’architecture accrédités par le Conseil canadien de certification en architecture (CCCA). Le CCUSA promeut l’enseignement de l’architecture auprès des universités, de la profession et de la société dans son ensemble, partage ses connaissances et son expertise, élabore des positions sur des sujets de préoccupation dans l’enseignement de l’architecture, représente les écoles d’architecture dans les conseils d’administration de nos associations collatérales et fait avancer des sujets pertinents quant à l’éducation architecturale. Le Conseil joue un rôle essentiel à l’avancement des objectifs de l’enseignement de l’architecture au Canada, à l’échelle nationale et internationale.